Bertarung Nyawa Demi Gambar ‘Super Cool’

Jurugambar sanggup menghabiskan masa mereka dengan kamera.

Mereka juga adalah seorang yang kreatif dan mempunyai semangat yang cukup tinggi, terutamanya bagi jurugambar ‘wild’.

Ini kerana untuk mendapatkan gambar yang terbaik, seorang jurugambar mesti melakukan perkara yang di luar jangka.

Seperti perjuangan hebat yang dilakukan jurugambar berikut ini telah Dilaporkan dari trendingpost.net, dimana telah memilih 5 jurugambar yang sanggup melakukan apa sahaja demi mengambil gambar yang cukup sempurna.

1. Guido Sterkendries

Sterkendries terkenal dalam dunia fotografi hidupan liar. Semangatnya mendorongnya untuk tinggal di atas rumah pokok di hutan hujan Amazon di Amerika Selatan. Sterkendries rela bergantung di atas pokok seperti Tarzan moden semasa mengambil gambar.

2. Adakah Burrard

Untuk mendapatkan gambar haiwan liar, kadang-kadang dia perlu menahan nafasnya dan tidak banyak gerakan.

3. Sergei

Sergei adalah salah seorang jurugambar alam semula jadi terbaik di dunia hari ini. Sergei membuktikan tahap ketahanannya diluar jangkaan untuk mendapatkan gambar yang cukup menarik.

4. Tom Kali

merupakan seorang jurugambar paling kental di dunia. Lelaki kelahiran Hawaii ini mempelajari skill seni fotografinya dari artis terkenal Linus Chao yang telah melihat kengerian perang semasa kelahirannya di Iraq. Dalam foto ini, Tom kelihatan begitu dekat dengan aliran lava gunung berapi di bawah kasut dan tripodnya.

5. Veselin

Jurugambar ini memenangi anugerah. Veselin Malinovis adalah pencinta fotografi yang sangat berani. Imej ini adalah sebahagian daripada pukulan pantai di Portugal pada tahun 2013. Tidak kira betapa besar ombak melanda garis pantai semasa ribut laut, Veselin tetap mengambil gambarnya dengan gaya yang sungguh ‘cool’.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *